19. november

Årets siste store utstilling Dogs4All på Lillestrøm. Jeg gleder meg til å treffe hundevenner rundt ringen. Vi er ute i god tid så da er det bare å få nervene under kontroll. Skjønner ikke at det etter så mange år i ringen skal være noe å grue seg for, men jeg er alltid nervøs før jeg skal inn i ringen. Denne gangen var det bare 2 påmeldte hannhunder, men 6 tisper. Henry beveget seg veldig bra i ringen, fikk en flott kritikk og vant hannhund klassen. I konkurransen om beste hund vant Lene med sin søte Gaby og ble BIR, hun ble også Gruppevinner. Henry ble BIM og Norsk Vinner 2016 noe jeg er veldig fornøyd med. Nå ser jeg frem til 2017 og kanskje nye turer sammen med gode utstillings venner.

17. oktober

Da har vi kommet hjem fra en langhelg på hytta. Fredagen svar strålende med sol fra klar himmel. Resten av helgen var det mye tåke, men fint idyllisk turvær. Da vi skulle over en bekk, nektet Henry å hoppe over syntes det var veldig skummelt enda han hadde hoppet over flere større bekker før denne. Therese er over og skjønner ikke at Henry ikke kommer over, pyse tenker hun nok Smiler stort

3. Oktober

Vi gledet oss til noen fine dager på hytta. Petter reiste dagen før oss så vi skulle komme opp til varm hytta og deilig middag. Slik ble det ikke. Vi hadde bare kjørt i ca 22 km da bilen stoppet. Jeg kom meg inn på en havarilomme, så var det bare å ringe Viking å få dem til å hente bilen. Jeg og hundene fikk hjelp av en snill nabo som kom å hentet oss å kjørte oss hjem igjen. Det var noen veldig slitne hunder som sovnet godt da vi kom hjem. Slitne av å se alle bilene som kjørte forbi oss i 90 kilometer i timen.

26. September

Mandag og hjemreise. Været er fremdeles fint og vi får en fin tur hjem også. Turen går tilbake til hytta, og det deilig å slappe av noen dager. Med god planlegging ble det en flott tur, med mye kos, Pizza kveld og flotte resultater

25. September

Therese koser seg som alenehund. Det er søndag og nok en utstillingsdag. Vi har sent oppmøte i dag også, deilig. Vi har god tid før vi skal i ringen og går en liten tur i det fine været, solen skinner i Bergen. I dag er det ny dommer, alltid spennende. Det går fint i dag også, samme resultat som i går. Nok en flott dag. Etter å ha vært i en hall hele dagen er det godt å få litt frisk luft, så Therese og jeg går en liten tur i det fine været. Etterpå er det senga og litt TV titting på meg mens Therese sover så det durer i veggene.

24. September

Lørdag har vi oppmøte kl.10,00, litt deilig for da trenger vi ikke opp så tidelig. Jeg setter på min GPS slik at jeg skal finne frem til hallen, men selvfølgelig greier jeg å ta feil i en rundkjøring. Da er det virkelig fint å ha GPS som etter noe "rekalkulering" får meg til hallen. Therese greier seg fint, en bråkete hall gjør ikke noe. Hun går fint i ringen og viser seg frem. Hun blir beste tispe med CK og BIR. Vi er begge veldig fornøyde da vi reiser tilbake til hotellet. Denne kvelden skal jeg ut å spise med barnebarn og hennes samboer, Therese blir alene på hotellet.

22.-23. September

Bilen er pakket og klar for en lang weekend i Bergen. Jeg skal ha med meg Therese og vi skal besøke et barnebarn som studerer der. Selvfølgelig er det utstilling denne helgen også, da sier jeg som Ole Brum: Ja, takk begge deler :) Siden min form ikke er helt på topp deler jeg reisen opp i to. Første etappe blir til hytta med en overnatting. Så kjører jeg fra hytta til Bergen. Petter blir på hytta med resten av den firbente gjengen. Dette er første gangen Therese er på tur med meg alene, og første gang på hotell. Turen gikk fint og vi ankom hotelle tidelig fredag ettermiddag. Vi gjorde oss litt kjent rundt hotellet før det ble Pizza på senga,

3. September

Ringeriksdagen betyr masse folk i byen. Torget er helt fullt med boder og utstillere. Ringerike og Hole Røde Kors hadde en stand der hvor blandt annet besøkshundene var representert. Ida fikk sitte i vogna si, ikke lett å være liten hund på bakkeplan denne dagen. Men hun trives godt i vogna der hun har full oversikt. Her er hun sammen med Jeppe som også er en av besøkshundene på Ringerike.