18. Desember

Vi ønsker alle 2 og firbente venner en riktig GOD JUL og et GODT NYTT ÅR!

15. November

Årets stor utstilling for meg var Dansk vinner utstilling 2015 i Herning, Danmark. Jeg reiste sammen med Reidun som skulle stille sin Cairn Terrier Waldemar og Lene som stilte Kicki, søsteren til Henry. Det ble en fin tur og vi reiste alle sammen hjem igjen med flotte resultater. Kicki reiste hjem med to nye tittler Nordisk og Internasjonal Champion, Dansk Vinner. Henry reise hjem også hjem med ny tittel som Internasjonal Utstillings Champion. På lørdagen ble han beste hanne med Cert, Cacib og BIR og søndag ble han 2 beste hanne med res,Cacib. Som sagt en flott helg for både to og firbente.

18. Oktober

Vekkeklokken på 04.30 på en søndag, jeg gal??? ja, noen vil vel si det. Norsk Vinnerutstilling på Hamar og Kaisa og Henry er klare. Sommerdekk på bilen, rimfrost på veien, glatt. Noen ganger kan man vel lure på seg selv, men turen gikk greit. Resultatet av dagens utstilling ble: Kaisa, Norsk Veteran vinner 2015 og Henry, 2 beste hanne med reserve CACIB. Hjemtur i sol og fine farger og etter 2 timer i "gostolen" ble det en flott tur med de firbente i solnedgangen.

I dag fikk jeg et  koselig bilde av Markham's Come On Heidi, som nå heter Bella. Her koser hun seg på tur på strandpromenaden. Gleder meg til at hun snart kommer på besøk.

Det er alltid koselig å få tilbakemeldinger fra valpekjøpere. Her om dagen fikk jeg et koselig bilde fra Sissel som eier Emma, Markham's Carry On Marit. Her løper hun i hundeparken sammen med sin beste venn Theo Hjerte Hjerte

5.Oktober

Nok en fjelltur er over og høsten har inntatt fjellet. På søndag blåste det så mye at jeg var redd for at Therese skulle lette, men ut på tur skulle vi. Deilig når nå sauene var tatt ned fra fjellet og hundene kunne være litt løse. Therese likte ikke helt å gå i myrene for da ble hun våt på bena, men hun hadde ikke noe valg. Spent på hva hun gjør når det kommer snøKul

27. September

Henry, BIR og Fame, BIM

Norsk Kennel Klubb, med dommer: Manuel Loureiro Borges. Nå var det bare Henry som skulle stilles og han ble beste hanne fikk CK og Cacib.  I konkurranse om best i rasen vant Henry og Fame til Lene Weum ble BIM.

Etter mange timer i bil var det godt å komme hjem, Therese løp rundt med lekene sine som hun ikke hadde sett på noen dager. Bamser ble kastet opp i lufta og lekekassa ble tømt, men plutselig var også hennes batterier utladet og hun la seg i sengen sin og sovnet nesten før hun fikk lagt seg ned. Tusen takk til Reidun Andersen og Lene Weum for en flott tur til Rogaland.

26. September

BIS 4

En fantastisk flott helg sammen med gode utstillingsvenner i Rogaland er over. Jeg hadde med meg Henry og Therese, hun debuterte i sitt første valpeshow.
Norsk Terrier Klubb Rogaland, med dommer: Jasna Matejcic. Therese var først ute og hun showet i vei, det var gøy å se henne i ringen. I konkurranse med seg selv ble hun beste Norwich valp og skulle konkurrere med de andre terriervalpene om å bli Best In Show. Hun endte som BIS 4. Så var det de "voksne" hundene. Henry, Cog-Weel's How Do You Do ble beste hanne og ble BIR.

18. September

Nå har hundene og jeg vært noen dager på hytta. Aldri har jeg sett så mye vann og mere kom det mens vi var der. Den eneste som koste seg i alt vannet var Labrador Thea. De små hundene sank ned i myra og ble søkk våte, noe de ikke satte så stor pris på. Da var det godt å komme inn i en varm hytte, sette seg for å høre på en lydok, ta fem strikketøyet og se på fornøyde hunder som ligger foran ovnen og koser seg.

29. August

Under Holedagene 2015 hadde Ringerike og Hole Rødekors stand. Ida var en av hundene som representerte besøkshundene. Denne gangen var også Therese med og for henne ble dette virkelig en dag med miljøtrening. Veldig positivt at hun ikke reagerte på noen ting, selv ikke ballonger som sprakk.

23. August

Therese vokser og storkoser seg når vi er på skogstur. Hun er en liten sjarmør, men kan også være ganske stri.

6. August

En uke på hytta er over og det er godt å komme hjem til litt varmere vær. En kveld var gradestokken nede i 2 grader. Dunjakka har vært flittig brukt. De firbente syntes også det var best inne foran ovnen.  Therese var den som frøs mest, men også hun måtte jo være litt ute. Da var det bare å ta en kjøretur ned til Nesbyen for å kjøpe garn, sette seg ned å strikke og så ble det ny genser til sjarmtrollet. Hun likte ikke å ha den på, det ble mye hopp og sprett, men etter en stund var det visst greit.

30.Juli

Hurra for Henry som fyller 3 år i dag. Han gratulerer sin søte søster Kicki med dagen. Pølser og hundekjekskake stod på menyen i dag. Hjerte

29.juli

Det er så koselig å få oppdatering på hvordan mine små "barn" har det etter at de flyttet. Her er Heidi i sin nye seng og hun koser som en liten prinsesse Hjerte

25. juli

I dag har Henry og jeg vært på vår første utstilling i år. Moss Hundeklubb var arrangør og dommer var Luis Catalan. Regntunge skyer var over oss, men det var opphold mens vi var i ringen. Henry beveget og viste seg veldig fint i ringen og fikk Exellent med CK og ble BIR. I gruppefinalen ble vi plukket ut blandt de 8 beste, men ikke plassert i gruppen.

20.juli

Nå er det lenge siden hjemmesiden har blitt oppdatert, skal prøve å bli litt flinkere. Det har vært en stille og rolig og sommer hos oss. Valpene har tatt mye av tiden, men du verden så koselig det er å se de små hjerteknuserne vokse opp.

10-12. april

Henry lurer på hvordan han skal komme innenfor gjerde igjen.

Det var spådd ganske fin vær denne helgen og vi bestemte oss for å reise en tur på hytta denne helgen også. På en uke hadde det minket veldig på snøen og den var "råtten" enkelte steder, vanskelig skiføre. Lørdag morgen var det -5 grader og Petter og Thea hadde en fin skitur på skareføre, mens jeg gikk en liten tur på truger sammen med mine Norwich venner. Ida og jeg "subbet" av gårde, mens Henry og Kaisa virkelig løp og storkoste seg.

6.april

Nå er det lenge siden hjemmesiden har blitt oppdatert. Vinteren har gått over til vår og Påsken står for tur. Petter reiste i forveien sammen med labrador Thea og jeg kom etter på skjærtorsdag. Vi hadde noen flotte dager, litt kaldt men solen var fremme og det var deilig å sitte i hytteveggen. Petter og Thea hadde noen fine skiturer, mens resten av "gjengen" gikk sma gåturer på truger. Nå når Ida er drektig tar vi det litt med ro.

4 - 5 Januar

BIR og BIM

Nytt år og nye muligheter. Vi er klare for årets første utstilling som er MyDog i Gøteborg. Denne gangen reiser jeg sammen med Reidun som skal stille Cairn Terrier. Turen går fint, tørre og fine veier og vi finner hotellet med en gang. Vekkeklokken ringer tidelig lørdag morgen, på tide å stå opp til dagens utstilling. Det er påmeldt 14 Norwich Terriere og jeg skal stille Henry. Han vinner championklassen med CK, vinner hannhund klassen og får Cacib, og blir til slutt BIM for dommer Liz Cartlegde. Vi feiret flotte resultater med deilig mat, et glass vin og dessert.

Søndag var vi tilbake i hallen, klare for ny utstilling. Henry gjorde det bra i dag også. Han ble 2 beste hannhund med CK, og Res. Cacib for dommer Jonny Andersson. Før vi reiste hjem tok vi oss litt tid til shopping, alltid noe man tror man trenger. Det ble en flott helg i Gøteborg.

RESULTATER OVER ÅRETS NORWICH TERRIER I 2014

1. Ch Cog-Wheel`s How Do You Do   Eier: Mona Sønju             89      5 utst

(Ch.Lotcheck I Natt Er Jeg Din/ Ch. Cog Wheel`s Billie Jean)

2. Ch.Cog- Wheel`s It Must Have Been Love. Eier Lene Weum    84      5 utst

3. Ch. Flatmoen`s Barney J.R  Eiere: Betty og Bjørn Kristiansen   81      5 utst

(Ch.Red Timber`s Barnaby / Ch. Flatmoen`s Bellona)

4. Ch. Markham`s Britney Spears  Eier: Mona Sønju                 70      5 utst

(Ch. Cog-Wheel`s Alladin Sane / Ch. Airescot Sigrid Undset)

5. Ch. Lotscheck I Natt Er Jeg Din Eier: Lene Weu                 53       3 utst

(Ch. Flatmoen`s Barney J.R / Ch Airescot Ada Lovelace)

6. Ch. Airescot Sigrid Undset  Eier: Mona Sønju                     51       5 utst

(Ch. Patchwork Mr.Gingernut/ Ch Airescot Ada Lovelace)

7. Haxian Queen Mary   Eier: Marianne Isaksen                     44       4 utst

(Ch.Rouletta Daimond Thyme / Ch. Haxian Josefina)

8. Elantiz Mr. Charles  Eiere: Iselin og Stian Fagerli                41      5 utst

(Ch. Ragus Talk Of The Devil / Ch. Elantiz Rambling Rosie)

9. Ch. Amicaro Prince Bishof    Eier: Tone.R. Langhelle             30      2 utst

(Ch.Yarrow Veneri Old King Cold / Ragus Girl`s Best Friend)

10.Ch Ru`Cairn`s Full Monty   Eier: Kirsten Jensen.DK              26     3 utst